Skala Hrádok lezecká oblasť

Ceny
The tour is not available yet.

Pokračovať v rezervácií

Uložiť do zoznamu prianí

Adding item to wishlist requires an account

24706

Skala Hrádok lezecká oblasť je najvyššia andezitová stena na Slovensku, ktorá ponúka špecifický typ lezenia po lištách v kompaktných platniach i kútoch s výborným trením. Vďaka svojej výške stena ponúka viacdĺžkové lezenie, ale nájdu sa aj jednodĺžkové cesty od 20 do 40 metrov. Pôvodný tatranský charakter lezenia po vlastnom istení posledné roky nahrádza športový charakter preistenia ciest borhákmi a nitmi. Tento fakt určite pripieva k väčšej bezpečnosti ako aj popularite oblasti. Najväčšie klasiky však stále ostávajú s minimom starých kruhov a skôb, takže na svoje si prídu aj vyznávači tohto typu lezenia.

Skala Hrádok lezecká oblasť má obtiažnosť ciest od 5. do 8. stupňa UIAA. Dosýta si tu teda zalezú hlavne šestkový a sedmičkový lezci. Stena je orientovaná južne a v letných mesiacoch je tu na lezenie pekelne teplo.

pripomienky a odkazy zanechajte na našom kontakte

Info

Lezecká oblasť Hrádok – Kamenec pod Vtáčnikom (lokalita Hrádok JV stena 662 m. n. m.) sa nachádza v Bystričianskej doline v pohorí Vtáčnik. Je to skalná oblasť, ktorú tvorí impozantná až 100 m vysoká andezitová stena.

Prístup

1. Zo Zemianskych Kostolian štátnou cestou do Kamenca pod Vtáčnikom. Ďalej lesnou asfaltovou cestou na rázcestie Gepniarovej a Bystričianskej doliny (2 km). Vpravo cez mostík ku značke zákaz vjazdu (0,5 km) parkovisko. Cez rázcestie rovno a potom mostíkom doľava cez potok (7 min.) Vľavo do kopca chodníkom alebo miernejšie priamo zarastenou lesnou cestou ku skalám (5 min.).

2. Z Gepniarovej doliny (chatová rekreačná oblasť) z veľkého parkoviska pri Kamenskom potoku prejdeme cez most doprava ponad Amfiteáter (cestná rampa lesného závodu). Ďalej lesná traktorová cesta k druhému potoku (10 min.). Cez potok doprava najprv mierne, potom strmou cestou na hrebeň (5 min., naľavo vidieť skalný pás, veže). Ďalej pokračujeme po vrstevnici cez rúbanisko k veľkému suťovisku pod skaly (7 min.).